کد مطلب:259499 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:177

زیارتی دیگر برای آن دو امام
وقتی به سامرا وارد شدی، پیش از آن كه به حرم روی غسل كن و هنگامی كه به حرم مطهر شرفیاب شدی، كنار آن دو مرقد پاك رو به قبله بایست و بگو:

السلام علیكما یا ولیی الله، السلام علیكما یا أمینی الله، السلام علیكما یا نوری الله فی ظلمات الأرض، السلام علیكما من معتمد بعد الله سبحانه علیكما من عبدكما و زائركما و ولیكما. أتیتكما زائرا لكما، عارفا بحقكما، مؤمنا بما آمنتما به، كافرا بما كفرتما به، محققا لما حققتما، مبطلا لما أبطلتما. فأسأل الله ربی و ربكما بحقكما أن یجعل حظی من زیارتكما

سلام بر شما ای دو ولی خدا، سلام بر شما ای دو امین خدا و امانتدار او، سلام بر شما ای دو نور خدا در تاریكی های زمین، سلام بر شما از طرف كسی كه اعتمادش بعد از خدا بر شما است، از طرف بنده و زائر و ارادتمند شما. به قصد زیارت شما به بارگاه تان آمده ام در حالی كه به حق شما آشنایم، به آنچه ایمان دارید مؤمنم، به آنچه انكار دارید منكرم، آنچه را حق بدانید حق می دانیم، آنچه را شما باطل بدانید باطل می دانم. پس از خداوند پروردگار من و پروردگار شما می خواهم كه به حق شما بهره ی مرا از این زیارتم،



[ صفحه 376]



مغفرة ذنوبی، و اعطائی سؤلی، و أن یصلی علی محمد و آل محمد، و یرزقنی شفاعتكما، و لا یفرق بینی و بینكما، و یجمعنی و ایاكما فی مستقر من رحمته.

آمرزش گناهانم قرار دهد، و درخواست مرا عطا كند و بر محمد و آل محمد درود فرستد، و شفاعت شما را روزی من گرداند و میان من و شما جدائی نیفكند، و در قرارگاه رحمتش یعنی بهشت مرا در جمع شما قرار دهد.

سپس دست ها را به دعا بالا ببر و بگو:

أللهم ارزقنی حب محمد و آل محمد، و توفنی علی ملتهم، أللهم العن ظالمی آل محمد، و انتقم منهم. أللهم و عجل فرج ولیك و ابن ولیك، و اجعل فرجنا مقرونا بفرجهم.

بارالها؛ دوستی محمد و آل محمد را به من روزی فرما و مرا بر دین و ملت ایشان بمیران. خداوندا؛ ظالمان و ستمگران به آل محمد را لعنت كن و از آنان انتقام بگیر. خداوندا؛ در فرج ولیت و فرزند ولیت شتاب فرما، و فرج و گشایش كار ما را با فرج ایشان مقرون فرما.

سپس در هر مكانی كه ایستاده ای، چهار ركعت نماز بخوان و آنچه می توانی دعا كن [1] .


[1] صحيفه ي مهديه (جيبي با ترجمه): 992 به نقل از المزار الكبير: 552.